znak
Společnost Barbora z. s.

Solvayovy lomy
   Kontakt
   Jak k nám
   Otevírací doba
   Aktuality
   Skanzen
   Fotogalerie
   Historie
   Exponáty
   Kalendář akcí
   Odkazy
   Partneři
   Poptávka

Webhosting zdarma posktyl: BANAN Webhosting Děkujeme!

Technické památky
   Náš vozový park
   Typy lokomotiv
   Podzemí
   Staré stroje

English
Deutsch
TOPlist
Společnost Barbora - skanzen Solvayovy lomy
NÁŠ VOZOVÝ PARK
TYPY LOKOMOTIV
Lokomotivy č. 1 - 4

 

Lokomotivy č. 1, 2, 3 a 4

Číslování lokomotiv bylo zavedeno až později a lze se proto jen domnívat, jestli byly lokomotivy očíslovány v tom pořadí, jak byly dodány.

Pravděpodobně vůbec první snímek lokomotivy v Solvayových lomech, byl pořízen v prostoru před původním depem krátce po dodání (19.11.1929) - lokomotiva má ještě nesníženou budku. Na místě strojvůdce je zdejší hlavní strojník pan Jiří Rada. Tuto fotografii použila Královopolská strojírna pro svůj katalog.

Lokomotiva v provozu. Pravděpodobně jaro roku 1930. Buď se jedná o první lokomotivu po namontování snížené budky, nebo o druhý stroj, dodaný 2.4.1930. Třetí i čtvrtá lokomotiva byla dodána se světlometem a houkačkou.

Tovární foto královopolské lokomotivy velikosti II (Gr. II) se sníženou budkou. Pravděpodobně se jedná o jednu z lokomotiv dodaných do lomů Solvayových závodů ve Sv. Janu pod Skalou (lomy Na Parapleti) ve druhé sérii. (reprofoto B. Zeman)

 

Lokomotiva č. 3 u nového bagru (asi 1942}

 

Pravděpodobně jiná lokomotiva u téhož bagru - na rozdíl od předchozího snímku nemá lokomotiva poškozenu střechu nad sedačkou řidiče.

 

 

Aktualizováno: 6.10.1999
Autor: David KAIFOŠ